Ana içeriğe atla

yurdumuz ve güzellikleri ile ilgili şiir

 Merhabalar bu yazımda "yurdumuz ve güzellikleri ile ilgili şiir" konusunda yazacağım.

Ne güzeldir cenneti andıran yurdumuz
Cennet kokulu havamız suyumuz
Tertemiz yollarımız köprülerimiz
Ne güzel bir yurttur Türkiye'miz

İyi huylu yardımsever büyüklerimiz
Gülümsemesi eksik olmayan küçüklerimiz
Her biri ayrı yetenekli kadınlarımız erkeklerimiz
Ne güzel bir yurttur Türkiye'miz

Çoktur yurdumuzun tarihi güzellikleri
Vardır hepsinin kıymetli özellikleri
Seksen bir tane güzel şehrimiz
Ne güzel bir yurttur Türkiye'miz

Dalgalanır güzel bayrağımız göklerde
Yurt sevgisini canlandırır yüreklerde
Hiç batmasın yurdumuzda mutluluk güneşimiz
Ne güzel bir yurttur Türkiye'miz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sen dili ben dili 5 cümle

bu yazımda "sen dili ben dili 5 cümle" konusundan bahsedeceğim. işte sen dili ben dili ile 5 cümle; sen dili; 1: Dersi bölme! 2: Koltukların üstünde zıplama! 3: Uslu dur dedim! 4: Arkadaşlarınla düzgün konuş! 5: Derse çok geç kaldın! Şimdi ise ben dili örnekleri; 1: Dersi bölmen beni rahatsız ediyor. 2: Koltuklarda zıplaman bizi rahatsız ediyor. 3: Yaramazlık yapmandan rahatsız oldum. 4: Arkadaşlarınla böyle konuşman onları rahatsız ediyor. 5: Derse geç kalman sınıfı rahatsız ediyor. Sen dili ben dili nedir?; Sen dili bir kişinin hatasını yüzüne vurarak, onu suçlayarak rencide etmekdir. Cümle örneklerinde de suçlama ve rencide var.    Ben dili ise bir kişinin hatasını yüzüne vurmadan, rencide etmeden rahatsız olduğumuzu söylemektir. Dikkat edilmesi gereken biryer var, ben dili cümlesinde rahatsız olduğumuzu belli ettikten sonra 'lütfen yapma, bidaha yapma' gibi ifadeler kullanırsak sen diline girer. iyi dersler...

10 tane tamlayanı düşmüş isim tamlaması

 Şimdi sizlere "10 tane tamlayanı düşmüş isim tamlaması" konulu bir yazı yazacağım. Öncelikle tamlayanı düşmüş isim tamlamasını tanıyalım;        Tamlayanı düşmüş isim tamlamalarında sadece tamlanan vardır.Örneklerde görelim; 1)  Saati  çok güzelmiş.(onun saati) 2)  Evleri  çok büyük ve pırıl pırıldı.(onların evleri) 3) Dolabın ın kapağını kim çizdi?(senin dolabın) 4) Yazılım çok güzel geçti.(benim yazılım) 5) Arabamız ın tekeri patladı ve yolda kaldık.(bizim arabamız) 6) Yemeğin çok acıydı.(senin yemeğin) 7) Elim çok acıdı ama nedenini bilmiyorum.(benim elim) 8) Topu patlamış ve yenisini almış.(onun topu) 9) Odamız partiden sonra çok kirlenmiş.(bizim odamız) 10) Ayakkabınız çok güzelmiş.(sizin ayakkabınız)        Bu örneklerle tamlama olan kelimeyi kırmızı ile gösterdim.Ve yanında ise parantez içinde tamlamanın normal  halini gösterdim. Umarım anlamışsınızdır.      iyi dersler...

günlük yaşamınızda edindiğiniz izlenimleri bu izlenimlerin yarattığı duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazınız

Merhaba bu yazımda "günlük yaşamınızda edindiğiniz izlenimleri bu izlenimlerin yarattığı duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazınız" konusunda yazıyorum.  Günlük hayatımızda, genelde dışarıda oluyoruz. Öğrenciler okuluna, büyükler ise işlerine gidiyor. Bunun dışında markete gidiyoruz, çarşıya çıkıyoruz, hastaneye gidiyoruz ve benzeri şeyler yapıyoruz. Tabi hayatımızı yaşarken çeşitli izlenimlerimiz oluyor ve ister istemez içimizde duygular, düşünceler beliriyor. Bunlara birçok örnek verebiliriz. Örneğin okula giderken aynı yolda bizimle birlikte okula gelen birçok öğrenci oluyor. Kimi bizden küçük, kimi ise bizden büyük. Yani büyük küçük tanımdan herkes okula gidiyor. Eğitim alarak bir yerlere gelmeye çalışıyor. Canla başla okuyanlar var ama umursamayanlar sadece zorunlu olduğu  için okula gelenler de var. Böyle öğrencilerin gelecekteki durumlarını, okulu ciddiye almadıkları için duyacakları pişmanlıkları hayal ediyorum bazen. Bu benim edindiğim bir izlenim ve içimde o